Babyrytmik og efterfødselstræning

i Kvarterhuset på Amagerbro

I et trygt og roligt rum med max. 8 deltagere kan du nyde legende nærvær med din baby og samtidig få noget godt til dig og din krop efter fødslen.

Første del af tiden laver vi babymusik- og motoriklege. Efter en pause byder sidste del på efterfødselstræning. Der er god mulighed for individuel vejledning og justering af øvelserne til din krop. Det er derfor hverken for tidligt eller for sent at starte op.

I baby-delen understøtter og stimulerer vi musikglæden og sansemotorikken tilpasset til, hvor dit barn er i sin motoriske udvikling, humør og dagsform. Vi synger, leger med rasleæg og andre instrumenter, tørklæder, bolde, faldskærm og meget andet. Vi lærer nye babykolbøtter, danser og laver afslutningsvis rolige lege med eks. afspændende tryk og massage.

Der er masser af inspiration, sange og lege at tage med hjem og du vil få en større bevidsthed om, hvordan du kan skrue op og ned for dit barns energiniveau og støtte til regulering af nervesystemet. Der er altid mulighed for at stille spørgsmål og at få sparring på dit barns udvikling.

I træningsdelen laver vi blid men effektiv og legende bevægelse.

Med udgangspunkt i nyeste træningsfysiologiske viden arbejder vi med funktionelle øvelser for kernemuskulaturen (herunder ‘delte mavemuskler’) og derved understøtter stabiliteten og samarbejdet mellem mave, ryg, bækkenbund og åndedræt – en tilgang som er hensigtsmæssig uanset på hvilken måde du har født.

Vi strækker kroppen godt igennem, får pulsen op, styrker bl.a. ballemuskler og lindrer træt læn, ømme skuldre og nakke samt øger kontakten til hele kroppen.

Du får viden om og erfaring med hensigtsmæssig kropspositionering og ‘arbejdsstillinger’ i hverdagen med dit barn. Altsammen med hensyn til efterfødselsgener, din dagsform og på dit barns præmisser, så du undervejs kan have baby sovende, trække dig ind og ud af træningen eller have baby med i øvelserne.

Line & Dagny 6 mdr.:

“Du har været så hammer god til at skabe et trygt og varmt rum for både os og vores babyer. Jeg har fået enormt meget ud af at gå hos dig – fået trænet selv men også leget og lært en masse om og med Dagny. Min partner har beskrevet hvordan både Dagny og jeg er kommet hjem med fornyet energi hver gang vi har været “hos Rikke”. Tak.”

Undervisningserfaring:

Rikke har speciale indenfor fødsels- og familieområdet som underviser siden 2006 i fødselsforberedelse, efterfødsel, babyrytmik og -motorik, familierytmik, yoga samt gravidtræning på land og i vand.

Hun er bl.a. underviser gennem mange år hos apa – aftenskolen for psykomotorik og afspændingspædagogik og afholder kurser, workshops mv. På Københavns Hovedbibliotek laver hun barselsoplæg om bevægelsesudvikling og sansemotorik samt barnets musikalske udvikling, som ekstern konsulent og deres ekspert indenfor disse felter.

Uddannelsesbaggrund:

Rikke har som musiker flere musikalske uddannelser bag sig, og som pædagog med speciale i musikpædagogik har Rikke siden 2006 været passioneret i formidlingen af musikken som rum for at skabe nærværende stunder mellem børn og forældre.

Ligeledes som sundhedsprofessionel med en prof. bach. i psykomotorik og afspændingspædagogik har Rikke faglig ekspertise på både de kropslige, psykiske og sociale aspekter af tiden før og efter fødslen og overgangen til moderskabet.

Selvom Rikke er en krops- og bevægelsesnørd, vil du derfor ikke kun blive mødt med fokus på de motoriske øvelser for baby samt din fysik i efterfødselstræningen, men blive set og mødt med en forståelse af dig som ét hele og hvad der fylder og bevæger sig i dig lige nu i livet som mor.

Er du i tvivl om holdet er det rette for dig eller har du spørgsmål vedrørende undervisningen, er du meget velkommen til at skrive til Rikke: med.afsaet.i.kroppen@gmail.com

Holdstart torsdag d. 15 august – d. 3 oktober I alt 8  gange
TORSDAG:

Babyrytmik & efterfødselstræning

Vejl. alder: 3-9 mdr.

I Kvarterhuset Amagerbro

Med underviser Rikke Mejlhede-Cranø

Torsdage kl.13-14.45

15/8 – 3/10, i alt 8 gange

Pris 1584 kr

(Efterfølgende forløb 10/10 – 5/12)

Tilmelding her