Musik & bevægelse

Musik & bevægelse 2-6 år i Kvarterhuset på Amagerbro, Jemtelandsgade 3(Amager)
Her kan du nyde dejlige musik stunder og legende nærvær med dit barn, som samtidig styrker dét at være i centrum og også en del af en helhed, hvor man lytter til andre.

Vi synger og laver rytmik

Rasler

Spiller på trommer og instrumenter

Hopper, snurrer, danser – leger med grundmotorikken og rytmen i kroppen

Fodrer fantasien og kropsbevidstheden

Bruger redskaber som tørklæder, bolde og faldskærm mv.

Stimulerer børnene i sociale, sproglige, og sansemotoriske sammenhænge

Du får inspiration til sange, lege og aktiviteter derhjemme og en større bevidsthed om, hvordan du kan skrue op og ned for dit barns energiniveau.
Musik- og bevægelseslegene er ofte inspireret af årstidernes vind og vejr samt traditioner.
Undervisningen er bygget op og bundet sammen af rammesange/lege med instrumenter og redskaber i et dynamisk samspil og med udgangspunkt i at se og møde børnene, deres spontanitet og idéer undervejs.

Den pædagogiske tilgang er varm og rummelig med plads til at sige til og fra, og som del af fællesskabet, at være lige som man er.

Holdstart torsdag d. 11 april – d. 27 juni ( ferie i uge 19 9 maj) I alt 11 gange
TORSDAG:
Musik & bevægelse 2 – 3,5 år: kl. 15.35-16.20
Musik & bevægelse 3,5 – 6 år: kl. 16.25-17.10
Pris: 1210 kr betales på tilsendte faktura
Tilmelding hos anja@musikifolkeskolen.com for spørgsmål ring tlf nr 26956212
Den anden forælder er velkommen til at deltage ved lejlighed, og i kan selvfølgelig skiftes til at være med i løbet af forløbet.

Varenummer (SKU): musogbev Kategori:

Musik & bevægelse 2-6 år i Kvarterhuset på Amagerbro, Jemtelandsgade 3(Amager)

Vi synger og laver rytmik

Rasler

Spiller på trommer og instrumenter

Hopper, snurrer, danser – leger med grundmotorikken og rytmen i kroppen

Fodrer fantasien og kropsbevidstheden

Bruger redskaber som tørklæder, bolde og faldskærm mv.

Stimulerer børnene i sociale, sproglige, og sansemotoriske sammenhænge

Undervisningen er bygget op og bundet sammen af rammesange/lege med instrumenter og redskaber(rytmik) i et dynamisk samspil og med udgangspunkt i at se og møde børnene, deres spontanitet og idéer undervejs.

Holdstart torsdag d. 11 april – d. 27 juni ( ferie i uge 19,9 maj) I alt 11 gange

TORSDAG: Musik & bevægelse 2 – 3,5 år: kl. 15.35-16.20 Musik & bevægelse 3,5 – 6 år: kl. 16.25-17.10

Pris: 1100 kr betales på tilsendte faktura Tilmelding hos anja@musikifolkeskolen.com for spørgsmål ring tlf nr 26956212

Det er en veldokumenteret kendsgerning, at fosteret og det nyfødte barn reagerer på musik og rytmiske påvirkninger. Fosteret bevæger sin krop i takt med sin mors tale, og undersøgelser viser, at det kan sanse det følelsesmæssige indhold i moderens stemme.

Når man synger, kan man udtrykke flere følelsesmæssige nuancer, skabe flere billeder og genkalde flere varme erindringer, end når man taler.

Oplevelser hvor barnet er i tæt fysisk og psykisk kontakt med forældrene, som når man synger vuggesange eller leger ride–ranke–lege, vil skabe tryghed og oplagres som positive erfaringer. De bedste stemmer er mors og fars stemmer, uanset hvor ”godt” eller ”dårligt” de synger, og forældrene vil gennem kombinationen af sang, berøring og bevægelse kunne udtrykke deres kærlighed, varme og inderlighed på en nuanceret måde.

(Inge Marstal, Barnet og Musikken, 2008, udgivet på Hans Reitzels forlag. www.hansreitzel.dk).

Der er masser af inspiration at tage med hjem.

Yderligere information

alder

Musik & bevægelse 2 – 3,5 år: kl. 15.45-16.30, Musik & bevægelse 3,5 – 6 år: kl. 16.35-17.20